מה כדאי לדעת על ניתוח הקטנת חזה?

img

הקטנת חזה הוא ניתוח פלסטי, כלומר הליך כירורגי שמתבצע מטעמים אסתטיים – אבל לא רק. חלק מהניתוחים הפלסטיים משפרים "רק" את המראה החיצוני (וכמובן שהמילה "רק" הושמה במרכאות מפני ששינוי המראה משפיע גם על הדימוי העצמי, ודרכו על תחומי חיים רבים נוספים). לעומת זאת, ניתוח הקטנת חזה מספק גם תועלות בריאותיות משמעותיות, וחשוב להתייחס גם אליהן במסגרת ההחלטה האם לעבור את התהליך.

התועלות הבריאותיות של ניתוח להקטנת חזה

חזה גדול מאוד הוא גם חזה כבד, והמשקל הנכבד של החזה עלול להוביל להיווצרות כאבי גב וצוואר כולל כאלה חוזרים ונשנים. לא מעט נשים בעלות חזה גדול סובלות גם מיציבה לקויה עקב הקושי למצוא תנוחה נוחה בזמן עמידה, וכתוצאה מחלוקת העומס הלא נכונה והלא יעילה ייתכנו כאבים במקומות שונים בגוף. עוד אזור מועד לפורענות הוא הכתפיים, כשבמקרה זה הסיבה היא הלחץ אשר מפעילות כתפיות החזיה.

בנוסף, כשהחזה גדול עולה גם הסיכוי שהוא יהיה נפול ויתחכך בעור באזור הקפל התת שדי. בשילוב הלחות הגבוהה בקיץ הישראלי התוצאה היא שפשפות, גירוי מוגבר ובמקרים מסוימים אף דלקות ופטריות. ניתוח להקטנת חזה מספק מענה אפקטיבי לכל התופעות האלה, וכך משפר במידה ניכרת את איכות החיים של המנותחת.

הקטנת חזה בגיל צעיר

במקרים רבים החזה הגדול מהווה מגבלה כבר מגיל צעיר, מיד כשהוא מסיים להתפתח ולפעמים עוד קודם לכן, כבר כשהוא בשלבי גדילה. בהתאם ישנו ביקוש לניתוחי הקטנת חזה גם בקרב תלמידות תיכון, עוד לפני הגיוס לצבא. אחת הסיבות לכך היא הקושי לבצע פעילויות גופניות אינטנסיביות, ובאופן טבעי גם לעובדה שבגיל זה הדימוי העצמי נמצא בשלבי גיבוש ונתון להשפעות ולסביבה? מהסביבה יש חלק בכך. ניתוח הקטנת חזה בגיל צעיר מחייב תשומת לב רבה מהרגיל לפן הרגשי: על-מנת לעבור הליך כירורגי, לרבות תקופת החלמה, נדרשת בשלות, ולמעשה גם שינוי דרמטי חיובי במהותו הוא חוויה מטלטלת מאוד – וכדי להתמודד איתה בהצלחה נדרשות בשלות וציפיות ריאליות. תנאי נוסף הוא שהחזה סיים להתפתח (כדי שתוצאות ההקטנה יישמרו), ואם מדובר בבחורה מתחת לגיל 18 יש צורך גם בהסכמת הורה (או שני ההורים אם הם גרושים).

בדיקות הכרחיות לפני ניתוח חזה

לפני ניתוח הקטנת חזה, ובעצם לקראת כל ניתוח אסתטי בחזה, המטופלות נשלחות למספר בדיקות. המטרה היא לוודא כשירות לניתוח ולאתר מראש כל גורם סיכון שחשוב לקחת בחשבון. בין השאר יתבצעו בדיקות דם, א.ק.ג וצילום חזה, וכמו כן יתקיים מפגש עם הרופא המרדים כדי לתכנן את ההרדמה (הקטנת חזה מתבצעת תחת הרדמה מלאה). אישה בעלת מחלת רקע תתבקש לספק חוות דעת מהרופא המקצועי שמטפל בה. ולרוב נדרשת בדיקת אולטרסאונד + ממוגרפיה או הערכה של כירורג שד.

צלקת בעקבות הקטנת חזה

ניתוחים להקטנת החזה מתבצעים בשתי שיטות עיקריות: שיטה אחת מבוססת על חתך בצורת סוכריה על מקל, כלומר סביב העטרה וממנה כלפי מטה עד לחלק התחתון של השד. שיטה שנייה כוללת גם חתך רוחבי באזור הקפל התת שדי (כך שהצורה היא של עוגן). החתכים משאירים צלקת, שבמרבית המקרים מיטשטשת עם הזמן. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי כל גוף מגיב אחרת לחתכים, ואין דרך לדעת מראש מה תהיה התגובה. מנתחת פלסטית מנוסה ומיומנת מקטינה את הסיכון להצטלקות בולטת וכמובן מבטיחה מקסימום שביעות רצון מתוצאות ההקטנה עצמה – הן בריאותית והן אסתטית. יש לציין שד"ר בנקלר מעדיפה על פי רוב להשתמש בשיטת ה"סוכריה על מקל" אשר משאירה צלקת קטנה יותר ונותנת תוצאות טבעיות.


אולי יעניין אותך גם

הקודם   הבא

כיצד נקבע מחיר הגדלת חזה?

הגדלת חזה היא אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר במדינות רבות, וגם בישראל. כשהוא מופקד בידיים הנכונות, ההליך הכירורגי שכולל יצירת כיס בבית החזה והנחת שתלים משפר באופן דרמטי את ההרגשה, ולכן גם את...

להמשך קריאה
הרמת חזה באופן טבעי

הרמת פנים – המדריך המלא

הרמת פנים היא הליך כירורגי שמוכר גם בשם מתיחת פנים, אם כי במובן מסוים המילה "הרמה" היא המדויקת יותר. באמצעות הליך זה ניתן להצעיר באופן משמעותי את מראה הפנים, ולהעניק למטופלות ולמטופלים חזות חיונית...

להמשך קריאה