ניתוחי פנים, אוזניים ואף

לקביעת פגישה

choose your way title ניתוחי פנים, אוזניים ואף - ד"ר מיכל בנקלר

כולנו רוצים להיראות במיטבנו. למראה החיצוני קיימת חשיבות גבוהה בעולם של ימינו, ואנשים רבים מקשרים אותו באופן ישיר לתחושת הדימוי העצמי שלהם. בזכות טכנולוגיות חדשות ומתקדמות בתחום הרפואה האסתטית, היום ניתן לבצע סוגים שונים של ניתוחי פנים לשיפור המראה. אנשים רבים עלולים לחוות אי נוחות ממשית בשל המראה של חלק מסוים בפנים שלהם כמו למשל אף גדול, אוזניים בולטות או שינויים שנוצרו עם השנים כמו רפיון של עור הפנים. ניתוחי פנים, לרבות אוזניים ואף יכולים לשפר את מראה הפנים באופן משמעותי. ביכולתם לשנות באופן ניכר את החזות ולהעניק למטופלים את המראה האסתטי שתמיד חשקו בו. לצד הצורך האסתטי, ניתוחים אלו מתבצעים גם בשל צרכים רפואיים כמו למשל ניתוח תיקון מחיצות באף לנשימה תקינה, הרמת גבות ועפעפיים לפתיחת שדה הראייה לאחר שהעור באזור זה צנח, ועוד.

מהם הסוגים השונים של ניתוחי פנים? באילו מקרים הם מתבצעים? ומה התוצאה המתקבלת בכל ניתוח? המשיכו לקרוא וגלו, כל מה שרציתם לדעת כבר ממתין לכם במאמר.

ניתוחי אף

ביכולתו של ניתוח אף לשנות את מבנה הפנים באופן משמעותי. האף שלנו ממוקם בדיוק במרכז הפנים, ובהיותו כזה הוא לוכד לא מעט תשומת לב. אנשים מסוימים סובלים ממצבים של אף גדול פרופורציונלית ביחס לפנים, אף נשרי, נחיריים צרות או רחבות, בליטות, בעיה במחיצות האף, ועוד. ניתוחי אף מתבצעים במטרה לשפר ולשנות את המבנה והצורה של האף. ניתן להקטין או להגדיל את האף לפי הצורך, לשנות את הקצה שלו, להרחיב או להצר את הנחיריים, לשנות את היחס בין האף לשפה העליונה, ועוד. ניתוחי אף יכולים להביא שינוי משמעותי ביותר בחייהם של מטופלים העוברים אותו. בנוסף, שביעות הרצון מסוג ניתוח זה היא גבוהה במיוחד, בקרב נשים וגברים בכל העולם כאחד.

ניתוחי אוזניים

למראה והגודל של האוזניים יש השפעה משמעותית על המראה החיצוני הכללי. אוזניים בולטות מדי עלולות לגרום לתחושה של חוסר נוחות ופגיעה בביטחון העצמי. בקרב ילדים, אוזניים בולטות אף יכולות לצערנו להוות מושא ללעג בידי ילדים אחרים. תחום הרפואה האסתטית מעניק פתרון די פשוט לאוזניים בולטות, והוא ניתוח הצמדת אוזניים. קיימים כמה סוגים של ניתוחי אוזניים אך זהו השכיח ביותר ביניהם. הניתוח מעניק לאוזניים מראה פרופורציונלי לשאר מבנה הפנים. בכך, הוא מוריד מהן את תשומת הלב ומאפשר להתרכז בחן של הפנים עצמן.

בנוסף לניתוח הצמדת אוזניים, ישנו גם ניתוח אוזניים לתיקון תנוכים. אנשים מסוימים סובלים ממצבים של תנוכים שסועים או נפולים מאוד בשל ענידת עגילים כבדים לאורך השנים בשילוב של תהליכי התבגרות. ניתוח לתיקון תנוכים מטפל בבעיה הזו ומעניק תוצאה אסתטית של תנוכי אוזניים שלמים וסימטריים, כפי שהיו בעבר.

מתיחת פנים

עם חלוף השנים וכחלק מתהליכי התבגרות טבעיים, נפח הפנים שלנו הולך ויורד ואתו גם העור באזור הולך ומידלדל. נוצרים קפלים עמוקים בצדי האף והפה, צניחה של העור באזור הלסתות, עודפי עור בצוואר, ומצבים נוספים המשפיעים על מראה הפנים. אנשים רבים בוחרים לקחת את עתידם בידיים, ובמקום להיכנע להשפעות הגיל, הם מחליטים לעבור ניתוח מתיחת פנים. ניתוח קוסמטי זה נחשב לשכיח ופופולרי במיוחד. ניתוח מתיחת פנים מספק מענה איכותי ומראה פנים צעיר וחיוני יותר. הניתוח מאפשר למתוח את עור הפנים, ליישר קמטוטים וקמטים ולהקנות מראה מתוח ורענן. נשים וגברים המגיעים לגיל מסוים ומעוניינים לשפר את המראה הכללי של הפנים שלהם ולקבל עור מתוח ומוצק, עוברים ניתוח זה במטרה לתקן את הנפילה הטבעית והבלתי נמנעת של עור הפנים. הניתוח עצמו מתבצע על ידי הידוק של הרקמות העמוקות בפנים והסרה של עודפי עור בנקודות ייעודיות. התוצאה המתקבלת לבסוף היא עור פנים חלק, רענן ומתוח.

מתיחת צוואר

עור הצוואר הוא עדין מאוד, ובדומה לאזורים אחרים בגוף שלנו, הוא נהפך לרפוי ומדלדל עם הזמן. ניתוח מתיחת צוואר מטפל בשרירים העמוקים שיוצרים את הבנדים הנוקשים במרכז הצוואר ונפטר מהעור העודף ומעניק לצוואר את המראה החלק שהיה לו בעבר. ניתוח קוסמטי זה נחשב לאחד השכיחים ביותר בקרב נשים בוגרות בכל העולם. ניתוח מתיחת צוואר מתבצע לרוב בשילוב עם ניתוח מתיחת פנים מלאה. התוצאה הסופית המתקבלת היא מראה צעיר, רענן וחיוני לצד עור מתוח וקורן.

הרמת עפעפיים

העיניים שלנו הן ה"מראה" לנפש שלנו. עיניים עייפות, בהן העור צנח עם השנים, מקנות מראה עייף ומבוגר יותר. במקרים מסוימים, צניחת העפעפיים אף יכולה להוות מטרד ממשי ולהפריע לשדה הראייה. ניתן לתקן את המצב עם ניתוח הרמת עפעפיים.
הניתוח המדויק הזה יכול להיפטר מעודפי העור והשומן, "לפתוח" את העיניים ולהקנות למטופלים מראה צעיר ורענן הרבה יותר. ניתוח הרמת עפעפיים ניתן להתבצע בעפעף העליון או התחתון (או שניהם), כאשר לכל אחד מטרה שונה. הניתוח מתאים בעיקר לאנשים שעברו את גיל 40 ומעוניינים לקבל אפקט של עיניים צעירות וחיוניות יותר.

הרמת גבות ומצח

ניתוח הרמת גבות ומצח הפך לפופולרי מאוד בעולם הרפואה האסתטית, כשהוא משלב שני הליכים שונים. לעיניים יש השפעה ישירה ועוצמתית על המראה החיצוני והרושם שאנחנו יוצרים. הגבות, בהיותן המסגרת סביב העיניים, בעלות השפעה רבה על מראה הפנים בכלל ועל אזור העיניים בפרט. ניתוח הרמת גבות מעניק למטופלת או המטופל מראה צעיר וחיוני יותר ו"פותח" את העיניים. באופן דומה, המצח הוא המסגרת של הפנים וגם לו תפקיד מרכזי במראה שלהם. עם התקדמות השנים וההשפעה התמידית של כוח הכבידה שמושך למטה, נוצרים קמטים במצח. ככל שהם מתרבים כך הפנים מקבלות מראה מבוגר ועייף. ניתוח הרמת מצח פותר בעיה זו בדיוק. ניתוח הרמת מצח מתבצע במטרה להעלים קמטים עמוקים במצח, הנגרמים עקב הבעות מרובות או הזדקנות. הניתוח יוצר מצח מתוח, מוצק וחלק ומקנה לפנים מראה רענן וצעיר במיוחד.