הרמת חזה ללא שתל

img

חזה נפול הינה תופעה שכיחה שנשים רבות סובלות ממנה. יש לכך מספר גורמים, ובראשן השנים שחולפות והתרופפות הרצועות שתומכות ברקמות השד. הריון, לידה, הנקה ושינויים גדולים במשקל עלולים בתורם לזרז את צניחת השדיים. המשותף לכל המקרים הנ"ל הוא שפתרון אפשרי הוא ניתוח להרמת החזה. כשאישה מרוצה מגודל החזה שלה, אין כמובן צורך בשתלים וניתן "להסתפק" רק בהרמה. בעמוד זה תמצאי הסברים מפורטים על ההליך הכירורגי, ההיערכות לקראתו, אופן הביצוע שלו וההחלמה בעקבותיו – כך שתוכלי לקבל את ההחלטה אם להתחיל את התהליך על סמך המידע הרלוונטי.

כיצד מתקבלת ההחלטה אם לשלב שתל בניתוח או לא?

השלב הראשון בתהליך שנועד להחזיר לחזה את המראה הזקור והמרשים הוא מפגש ייעוץ. במפגש זה תתקבל קודם כל ההחלטה האם אכן נדרשת הרמת חזה, ואם כן האם כדאי לבצע אותה עם שתל או בלעדיו.

על-מנת להבין האם יש צורך בהרמת חזה, המבחן הרלוונטי הוא מיקום הפטמה ביחס לקפל התת-שדי: אם הפטמות נמצאות מתחת לקפל, אכן מדובר בפטוטיות (המונח הרפואי לצניחת חזה). כדי לקבוע האם יש צורך בשתלים, הדרך הטובה ביותר היא להקשיב לך – ולהבין מהו הגודל האידיאלי של השדיים מבחינתך. כדאי לדעת שכל הרמת חזה יכולה לשנות את גודלו במידה מסוימת, ולכן אם בנקודת הזמן הנוכחית הגודל שלו גבולי בעינייך, סביר להניח שההמלצה תהיה כן לשלב שתלים (צנועים) בניתוח.

עוד מרכיב חשוב במפגש הייעוץ הוא יצירת ציפיות ריאליות – כדי שתגיעי לניתוח עצמו כשאת יודעת בדיוק מה מצפה, מה ניתן להשיג וגם מה בלתי אפשרי לשנות באמצעות הליך כירורגי.

איך מתבצע ניתוח הרמת חזה ללא שתלים?

הרמת חזה ללא שתל מורכבת ממספר פעולות: ראשית, תתבצע הסרה של אותן רקמות עור מיותרות שגורמות לרפיון ולצניחה. היקף הסרת הרקמות נקבע מראש בהתאם למידת הצניחה של השדיים. פעולה נוספת היא הידוק רקמות השד הנותרות כדי לייצר את זקיפות הקומה. במידת הצורך העטרות יוקטנו, וזאת במטרה לשמר פרופורציות נכונות בין גודל השד וצורתו לבין גודל העטרות. כמו כן, תתבצע הרמה של אזור הפטמה-עטרה למקומו הנכון על גבי השד.

הרמת חזה ללא שתלים אורכת בדרך כלל כשעה וחצי עד שעתיים, ומתבצעת תחת הרדמה מלאה.

החלמה אחרי הרמת חזה ללא שתל

כשניתוח הרמת החזה לא כולל שתלים, ההחלמה בעקבותיו עלולה להיות פשוטה יותר בהשוואה לניתוח דומה עם יצירת כיס בבית החזה והנחת שתלים בתוכו. ברוב המקרים המנותחת משוחררת לביתה כבר ביום הניתוח, לאחר מספר שעות שנדרשות כדי להתאושש מההרדמה ובמהלכן ישנה השגחה צמודה מצד הצוות הרפואי על המנותחת.

הנחיה חשובה לאחר הרמת חזה ללא שתל היא הימנעות מטלטלות מיותרות של האזור. המקלחת הראשונה אפשרית אחרי שחולפות 24 ממועד הניתוח. החזרה לעבודה ולשגרה כמעט מלאה אפשרית כעבור כשבועיים. המגבלה היחידה בשלב זה היא לא לבצע פעילות גופנית מאומצת והרמת משאות כבדים – חזרה לשגרת אימונים אפשרית כעבור כחודש נוסף.

על-מנת שלא לחבל ביכולת של הגוף להתאושש מהליך כירורגי חובה להפסיק לעשן לפחות כשבועיים לפני מועד הניתוח, ולהתמיד בכך גם אחרי הרמת החזה. בתקופת ההחלמה תתכן רגישות, וכדי לא לסבול שלא לצורך תוכלי להיעזר במשככי כאבים.

התוצאות של הרמת חזה ללא שתלים מתחילות להיות מורגשות מיד לאחר הניתוח ותוצאה סופית תראי לאחר כשנה. השינוי ומשפיע לטובה גם על הדימוי העצמי ועל הביטחון העצמי.

הקודם   הבא

Secondary Rhinoplasty for Unilateral Cleft Nasal Deformity

Parkinson's disease (PD) is a common progressive neurodegenerative disorder, mainly classified as a movement disorder which manifests...

להמשך קריאה

מחיר הרמת חזה

כמעט כל החלטה, במיוחד בימים אלה, מושפעת גם מהעלות הכספית שלה, ובהתאם עבור כל מי ששוקלת לעבור הרמת חזה מחיר ההליך הוא שאלה מרכזית וחשובה. בניגוד לפן הכספי, התועלת של ניתוח להרמת החזה לא...

להמשך קריאה
מחיר הרמת חזה