הגדלת חזה בשומן עצמי

img

נשים רבות חושקות בחזה גדול יותר. הדרך היעילה ביותר להגשים חלום זה היא באמצעות ניתוח הגדלת חזה הכולל הכנסת שתלי סיליקון אל החזה. ישנה אפשרות נוספת, וגם אותה כדאי להכיר: הוספת נפח לשדיים באמצעות שומן עצמי אשר נלקח מאזורים שונים בגוף כגון בטן, מותניים וירכיים. בעמוד זה תמצאי מידע מפורט לגבי הגדלת חזה בשומן עצמי, כך שתוכלי לדעת האם היא מתאימה לך.

באילו מקרים מתאימה הגדלת חזה עם שומן עצמי?

לפני שניגשים לאפשרות של הגדלה באמצעות שומן עצמי, חשוב להדגיש – תוצאות הגדלת חזה עם שומן עצמי יהיו דרמטיות פחות מאלו בהן נעשה שימוש בשתלי סיליקון, ולא תמיד יתאימו עבור כל אחת. ראשית, היכולת להגדיל את החזה באמצעות השומן מוגבלת, כך שאם הפער בין מידות השדיים הקיימות לאלה המבוקשות גדול – ההמלצה של כל כירורגית או כירורג פלסטי תהיה קרוב לוודאי על שתלים ולא על שימוש בשומן. שנית, לנשים בעלות מבנה גוף רזה לא תמיד יש מספיק שומן אותו אפשר לקחת מאזורים אחרים בגוף, ולכן גם במקרה כזה הדרך להגדיל את החזה תכלול ככל הנראה שתלים.

היתרונות של הגדלת חזה בשומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים בהשוואה לשתלים, ולכן כדאי כאמור לשקול את האופציה הזו.

היתרון הראשון הוא שלא מתבצעת החדרת גוף זר אל החזה. במקרים מסוימים הגוף מגיב בצורה שלילית לשתלים ונגרמת התכווצות קופסית (הרקמה הצלקתית הנוצרת מסביב לשתלים). בהגדלה על בסיס השומן העצמי אין כמובן תופעה שכזו.

היתרון השני הוא השקט הנפשי. אמנם שתלי סיליקון הם מוצר שעבר בדיקות יסודיות ומעמיקות, ולכן הוא בטוח לחלוטין לשימוש (ומאושר ע״י משרד הבריאות וה- FDA), אבל ישנן נשים שבכל זאת חוששות מסוג נדיר מאוד של סרטן מעטפת השתל (ALCL) אשר מופיע באחוזים מזעריים. שוב, בהגדלה על בסיס שומן עצמי אין תופעה שכזו והוא מהווה תחליף מומלץ.

יתרון שלישי הוא התחושה הטבעית יותר. גם המגע ירגיש טבעי יותר לאחר הזרקת שומן אל החזה. בהיבט האסתטי ייתכן יתרון כפול – גם במראה של החזה, וגם במראה של האזורים שמהם נשאב שומן מיותר.

יתרון נוסף יהיה זמן ההחלמה אחרי הגדלה עם שומן עצמי, אשר הינו טיפה קצר יותר בהשוואה להחלמה אחרי ניתוח הגדלת חזה עם שתלים.

איך אפשר להבטיח תוצאות מדויקות?

הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי מהווה אתגר של ממש לרופאה או לרופא שמבצע את ההליך. הסיבה לכך היא שחלק מהשומן (20-80%) נספג בגוף ולא בא לידי ביטוי במראה החדש של השדיים. בהתאם נדרש תכנון מדויק של הטיפול, ניסיון רב וטביעת עין מדויקת. אך גם יחד עם כל אלו, ייתכן צורך בחזרה על התהליך כעבור מספר חודשים לצורך הגדלה נוספת של החזה, עד להגעה לתוצאות המצופות.

החלמה בעקבות הגדלת חזה בעזרת שומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי מתבצעת תחת הרדמה מלאה וכוללת באופן טבעי שני שלבים: שאיבה של שומן מהירכיים או הבטן / מותניים והזרקתו לאזור החזה. בין שני השלבים מתבצע הליך מיוחד שנועד לסנן ולנקות את השומן. במרבית המקרים אין צורך באשפוז, ולאחר התאוששות ושהות קצרה להשגחה, תוכלי לחזור הביתה.

תקופת ההחלמה אורכת כשבועיים, ולאחר מכן ניתן לחזור לשגרה הרגילה אם כי עדיין תתבקשי להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת. דגש נוסף בפרק זמן הוא שימוש בתחבושות לחץ במקום שממנו נשאב השומן וכן חזיית ספורט. בששת השבועות הראשונים אחרי הניתוח תצטרכי לישון על הגב. התוצאות ייראו מידית לאחר הניתוח, כאשר רוב השומן שיישאר בתום שלושה חודשים כבר לא ייספג חזרה לגוף. תוצאה סופית תתקבל רק כשנה לאחר הניתוח.

אולי יעניין אותך גם:

הקודם   הבא

שאלות נפוצות על חזה נפול

חזה נפול הוא תופעה שכיחה. השנים בשילוב עם כוח המשיכה הופכים את צניחת השדיים לאירוע כמעט בלתי נמנע. אולם, עובדות אלה פחות חשובות למי שנפילת החזה מפריעה לה ושמרגישה עקב כך פחות בנוח עם גופה....

להמשך קריאה

Parkinson's disease, autoimmunity, and olfaction

Parkinson's disease (PD) is a common progressive neurodegenerative disorder, mainly classified as a movement disorder which manifests...

להמשך קריאה