חזה לא סימטרי: הפתרון הניתוחי

img

אסימטריה בחזה מאופיינת בשד אשר גודלו או צורתו שונים מהשד השני. למרבית הנשים יש אסימטריה טבעית ברמה כלשהי בחזה, לעתים היא בולטת פחות ולפעמים היא תהיה משמעותית יותר. לצד זאת, חזה לא סימטרי יכול להיגרם גם מסיבות אחרות, כמו פציעה, מחלת שד, הריון ו/או הנקה. אסימטריה בחזה עלולה להשפיע על הדימוי העצמי של האישה, לעתים ברמה של פגיעה ממשית באיכות החיים. ישנה אפשרות לתיקון אסימטריה בחזה באמצעות ניתוח, המאפשר להקנות לחזה מראה סימטרי ואסתטי יותר.

למי הניתוח יכול להתאים?

ניתוח לתיקון חזה אסימטרי יכול להתאים לכל אישה שמרגישה כי חוסר הסימטריה בחזה מפריע לה ופוגע באיכות החיים שלה. אם אתן חוות אי-נוחות, פגיעה בדימוי העצמי ו/או קשיים בהתאמת חזייה או בגדים אחרים בשל מצב זה, כדאי לשקול ניתוח לתיקון האסימטריה.

איך מתבצע ניתוח לתיקון חזה לא סימטרי?

הניתוח יכול להתבצע באמצעות שיטות כירורגיות שונות, בהתאם לסוג, מורכבות ומידת האסימטריה בחזה. ישנם מקרים המצריכים הקטנה או הגדלה של החזה, ומקרים אחרים המצריכים הרמה בלבד. כמו כן, ישנם גם מקרים שיכולים לשלב הקטנה/הגדלה עם הרמה. ישנה חשיבות רבה להתאמה אישית של הניתוח, בהתאם למצב האסימטריה ולרצונותיה של המטופלת. לכן פגישת הייעוץ עם הרופאה המנתחת היא צעד חשוב בתהליך, לצורך תיאום ציפיות, תכנון הניתוח, הסרת חששות ומענה על כל השאלות שעולות לכן.

חזה לא סימטרי

כיצד נראית ההחלמה מניתוח לתיקון חזה לא סימטרי?

ההחלמה מהניתוח יכולה להימשך בממוצע בין שבוע לשבועיים, בהתאם לפעולות הכירורגיות שבוצעו במהלכו. יש לחזור לשגרה יומיומית באופן הדרגתי, וחזרה לפעילות ספורטיבית מאומצת לרוב ניתנת כשישה שבועות לאחר הניתוח. חשוב ללבוש חזיית ספורט ייעודית במשך 6 שבועות מהניתוח. תחילה יופיעו כאבים ורגישות בחזה, שניתן להקל עליהם באמצעות משככי כאבים.

מתי רואים תוצאות?

חשוב לדעת כי לאחר הניתוח לרוב יופיעו שטפי דם ונפיחות קלים באזור החזה. במרבית המקרים תוכלו לראות תוצאות זמן קצר אחרי הניתוח, אך התוצאות הסופיות יתקבלו לאחר כשנה.

ד״ר מיכל בנקלר היא מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעלת ניסיון רב בביצוע ניתוחי חזה, לרבות תיקון אסימטריה. לפרטים נוספים על הניתוח וקביעת פגישת ייעוץ ניתן להתקשר למספר הטלפון בראש העמוד.

הקודם   הבא

מומים מולדים בתינוקות

מום מולד הוא פגיעה מבנית המתפתחת תוך כדי התפתחות העובר ברחם, באחד...

להמשך קריאה
מומים מולדים בתינוקות

ניתוח שאיבת שומן

שאיבת שומן היא פעולה כירורגית המספקת מענה למקרים בהם קיימים מצבורי שומן...

להמשך קריאה
ניתוח שאיבת שומן