הוצאת שתלי סיליקון

img

השימוש בשתלי סיליקון לצורך הגדלת חזה החל כבר ב-1962. מאז הם עברו כמובן שינויים כאלו ואחרים, וכיום נשים רבות נעזרות בהם כדי להעניק לעצמן את החזה שתמיד חלמו עליו. ככל שהשימוש בשתלים התרחב, התרבו גם המצבים שבהם נוצר רצון או צורך להוציא את השתלים מהחזה – ובעמוד זה תמצאי מידע מקיף לגבי הוצאת שתלי סיליקון כך שתוכלי לקבל את ההחלטות המיטביות עבורך.

באילו מקרים מתבצעת הוצאת שתלים מהחזה?

הוצאת שתלי סיליקון יכולה לנבוע מצורך או מרצון. הרצון מתעורר כשהאישה מבקשת לשנות את גודל החזה שלה – לפעמים השתלים נראים אחרי מספר שנים מוגזמים (מה גם שבעבר האופנה הכתיבה במקרים רבים שתלים גדולים מאוד), וייתכן כמובן גם מצב הפוך, שבו ישנו רצון להגדיל עוד את החזה. אופציה נוספת היא שינוי צורתו.

צורך בהוצאת שתלים עשוי להיווצר מ-3 סיבות עיקריות:

א. כיווץ קופסית – הופעת רקמה צלקתית סביב השתל, כזו שגורמת גם לכאב (או עיוות), לעיתים עד כדי כך שאין ברירה אלא להוציא את השתלים.

ב. התיישנות – על-פי ההמלצות העדכניות, אחרי שחולפות 10 שנים ממועד הגדלת החזה, רצוי להגיע לכירורגית פלסטית על-מנת לבחון את מצב השתלים. החשש הוא מפני דליפה, ואם השתלים אכן התיישנו והסיכון גבוה מדי, יש להוציא את השתלים (כאשר ניתן, אם רוצים, להניח חדשים במקומם).

כמו כן ממליצה רשות המזון והתרופות בארה"ב, ה- FDA, על בדיקת אולטרסאונד לאחר שחולפות 5-6 שנים ממועד הנחת השתלים בחזה. יש לחזור על בדיקת ההדמיה בכל שנתיים-שלוש, ואם הממצאים מצביעים על ספק לגבי תקינות שתלי הסיליקון יבוצע גם MRI. בדיקת MRI נדרשת גם בכל מצב שבו ישנם תסמינים חריגים כגון כאבים בשד או התקשות.

ג. חשש מפני סרטן – בעקבות מציאת קשר בין סוג מסוים של שתלי סיליקון לבין סרטן לימפומה נדיר מסוג ALCL, התעורר באופן טבעי חשש אצל נשים רבות. בירור מקצועי אצל מנתחת פלסטית ותיקה ואמינה יאפשר לך לדעת האם הסיכון המוגבר במקצת לחלות בסוג זה של סרטן רלוונטי לגבייך, ובכל מקרה ניתן להוציא את שתלי הסיליקון על-מנת להבטיח שקט נפשי מלא.

איך מתבצעת הוצאת שתלי סיליקון?

הוצאת שתלים מהחזה הינה הליך כירורגי שמתבצע תחת הרדמה. במידת הצורך לאחר הוצאתם של השתלים, המנתחת או המנתח ינקו מכיס השתל סיליקון שדלף לשם. באופן דומה, לאחר הוצאת שתלי סיליקון עקב כיווץ קופסית, או במקרה בו הקופסית נראית לא תקינה, הרקמה הצלקתית תוצא גם היא מהגוף. במצבים שבהם לאחר הוצאת השתלים הקיימים מוכנסים חדשים, הניתוח יתארך – ובפרט אם יש צורך לשנות את גודל הכיס שבו הם מונחים (עבור נשים שמעוניינות להקטין או להגדיל את החזה, או לשנות את מנחו או את צורתו).

עוד אופציה היא שילוב של הרמת חזה ביחד עם הוצאת/החלפת השתלים. למעשה אצל חלק מהנשים ניתן "לוותר" על שתלים חדשים, ולהעניק מראה זקור ומרשים על בסיס שומן עצמי – שנלקח מהירכיים ו/או מהבטן. דרך נוספת שמספקת תוצאות יפות מאוד היא אוטואוגמנטיישן (קראי עוד על אוטואוגמנטיישן בתחתית העמוד הזה).

ההכנות לניתוח הוצאת השתלים

ההיערכות לקראת ניתוח להוצאת שתלי סיליקון מהחזה מתחילה במפגש ייעוץ שנועד לבחון האם אכן יש צורך/רצון לבצע את ההליך. במהלך המפגש הזה תוכלי לתאר את החזה האופטימלי מבחינתך, וכך אפשר יהיה לקבל את ההחלטות הרלוונטיות – האם להוציא את השתלים, האם להניח חדשים במקומם, מה יהיה גודל השתלים החדשים, האם להיעזר בשומן עצמי, לבצע הרמת חזה ועוד.

מרכיב נוסף הוא בדיקות דימות של החזה: US או MRI ולעיתים גם ממוגרפיה. באמצעות בדיקות אלה ניתן לדעת מהו מצב השתלים (בעיקר כשיש חשש לדליפה או לקרע) ומה מצב החזה.

החלמה לאחר הוצאה של שתלי סיליקון

ניתוח הוצאת שתלי סיליקון אורך במרבית המקרים בין שעה לשעתיים, בהתאם לפעולות שהוא כולל. תקופת ההחלמה נמשכת שבועיים, ובמהלכה ייתכנו אי נוחות ונפיחות באזור החזה. לאחר שבועיים אפשר לחזור לשגרה רגילה בהדרגה, פרט למאמצים פיזיים שאותם ניתן לחדש לאחר כ-6 שבועות. במהלך פרק זמן זה תתבקשי להשתמש בחזייה רפואית מותאמת. התוצאה הסופית תתקבל אחרי כשנה.

הקודם   הבא

מחיר ניתוח הצמדת אוזניים למבוטחי "מכבי"

אוזניים עלולות להיות נקודה רגישה לכאלה אשר אוזניהם בולטות מעבר לנורמה. בפרט חשופים לכך ילדים, שלמרבה הצער עלולים לספוג עלבונות מהסביבה רק בגלל הזווית הרחבה יותר בין האוזניים לקרקפת אצלם בהשוואה..

להמשך קריאה
הצמדת אוזניים

מדריך מקיף: ניתוח הצמדת אוזניים וניתוח שחזור אוזניים

ניתוח הצמדת אוזניים מאפשר להקנות לאיבר זה מראה משופר ואסתטי. בפרט, ניתן באמצעות הליך כירורגי מתאים לשנות מצב שבו האוזניים רחוקות מהגולגולת במידה ניכרת. כמו כן אפשר לשחזור אוזניים במצבים שבהם האוזן...

להמשך קריאה
ניתוח הצמדת אוזניים