מחיר ניתוח הצמדת אוזניים למבוטחי "מכבי"

img

אוזניים עלולות להיות נקודה רגישה לכאלה אשר אוזניהם בולטות מעבר לנורמה. בפרט חשופים לכך ילדים, שלמרבה הצער עלולים לספוג עלבונות מהסביבה רק בגלל הזווית הרחבה יותר בין האוזניים לקרקפת אצלם בהשוואה לזווית אצל ילדים אחרים. יחד עם זאת, זו אינה גזירת גורל, ניתן להצמיד את האוזניים בניתוח ולהימנע מהמראה הבולט. בנוסף, למבוטחים במכבי שירותי בריאות יש גם הנחה משמעותית מבחינת המחיר. בעמוד זה תמצאו מידע לגבי המחיר שמשלמים מבוטחי מכבי עבור הצמדת אוזניים וכן הסברים לגבי ההליך הכירורגי עצמו.

כמה עולה ניתוח להצמדת אוזניים

לכל ניתוח הצמדת אוזניים מחיר מעט שונה, בהתאם לזהות הכירורג הפלסטי או הכירורגית הפלסטית שמבצעים את ההליך, למיקום שבו מתבצע הניתוח, היקף הניתוח ועוד. כמו כל ניתוח פלסטי, יש לו עלות בלתי מבוטלת – אם כי גם תועלת רבה מאוד כמובן – ובכל מקרה כדאי למצות את הזכויות שמקנה חברות ב'מכבי שירותי בריאות' כדי להוזיל את המחיר.

מהו המחיר של הצמדת אוזניים לחברי מכבי?

מחיר מכבי לכל ניתוח הצמדת אוזניים יהיה זול במידה ניכרת בהשוואה למחיר ה"רגיל" – בתנאי שהמבוטח או המבוטחת עומדים במספר קריטריונים.

הקריטריון הראשון הוא ביטוח משלים מסוג 'מכבי שלי' ('מכבי כסף' ו'מכבי זהב' לא מקנים זכאות להנחה עבור ניתוחים שמטרתם אסתטית ולא רפואית). הקריטריון השני הוא שהביטוח הנ"ל נרכש לפחות 6 חודשים לפני מועד הניתוח. ניתן כמובן לעבור ל'מכבי' ולהצטייד ב'מכבי שלי', להמתין מספר חודשים ואז להתחיל את התהליך שראשיתו במפגש ייעוץ ובדיקות רפואיות – ואז להגיע לנקודת הזמן שבה הזכאות להשתתפות במימון הניתוח הופכת לרלוונטית.

הקריטריון השלישי הוא שהמנותח או המנותחת לא ניצלו כבר את ההטבה הנ"ל במהלך השנה הקלנדרית הנוכחית. קבלת סיוע במימון ניתוח אסתטי אפשרית פעם אחת בלבד בכל שנה קלנדרית. הקריטריון הרביעי הוא מעבר הניתוח אצל מנתח פלסטי שנכלל ברשימה של 'מכבי' – ד"ר מיכל בנקלר נמנית על רשימת הרופאים שעובדים עם 'מכבי' ולכן ניתן לעבור אצלה הצמדת אוזניים במחיר מוזל.

גובה התשלום לאחר ההשתתפות במימון מצד 'מכבי', כלומר החלק של המנותח/ת (ההשתתפות העצמית), נקבע בהתאם לזהות הרופא או הרופאה שמבצעים את הצמדת האוזניים.

איך מתבצעת הצמדת האוזניים?

ניתוח הצמדת אוזניים מתבצע דרך חתך מאחורי האפרכסת של האוזן, ולכן כזה שלא מתבלט לעין. דרך חתך זה מעצבים מחדש את הסחוסים, מקטינים את הזווית ויוצרים את הקיפולים הנדרשים לתוצאה אסתטית ויפה, באמצעות תפרים פנימיים. עיצוב הסחוסים והקיפול מובילים לזווית הרצויה, והצרה יותר, בין האוזן לבין הקרקפת.

ישנם שלושה גורמים לבלט אוזניים – העדר כפל אנטיהליקס, כוסית/כונכאה עמוקה ובלט של התנוך.

הגורם העיקרי והמשמעותי ביותר הינו הכפל, ד"ר בנקלר, באופן ייחודי, משתמשת בתפרים בלבד על מנת לייצר את הכפל שלרוב חסר בבלט אוזניים. אותם התפרים יהיו גם אלו אשר יצמידו את האוזן למקומה הרצוי ויקטינו בכך את הזווית.

בהתאם לצורך ולגופו של כל מטופל, ד"ר בנקלר תטפל גם בכוסית. במקרה זה הייחוד של ד"ר בנקלר, אשר משתמשת בתפרים בלבד ללא כריתת סחוסים, בולט לחיוב ומתבטא בתוצאה הפיכה, ללא עיוות העלול להיווצר כתוצאה מכריתת הסחוס ובתוצאה בעלת מראה אסטטי ורציף. במידת הצורך תעשה גם הצמדה של התנוך בעזרת תפרים.

עוד כדאי לדעת שהאוזן מסיימת לגדול בסביבות גיל (6), כך שהמועד המומלץ לניתוח זה עבור ילדים הוא בחופש הגדול שלפני כיתה א' – גם מבחינת הגיל המומלץ לניתוח, גם לפני כניסה למסגרת חדשה וגם כי יש צורך בהחלמה וחבישה.

תקופת ההחלמה לאחר ניתוח הצמדת אוזניים

בתום הניתוח, המטופלים/ות ישוחררו לביתם כבר אחרי מספר שעות של השגחה. ההחלמה תמשך כשבועיים כאשר הדגש העיקרי יהיה להיזהר מפני פגיעה באוזניים ולנקות את אזור הניתוח היטב. יש להימנע מפעילות גופנית נמרצת למשך כשישה שבועות לאחר הניתוח. תוצאה סופית של הניתוח תתקבל לאחר כשנה תשמר לאורך כל החיים ותייצר שינוי חיובי ומשמעותי בתחושתו של המטופל.

הקודם   הבא

מחיר הרמת חזה

כמעט כל החלטה, במיוחד בימים אלה, מושפעת גם מהעלות הכספית שלה, ובהתאם עבור כל מי ששוקלת לעבור הרמת חזה מחיר ההליך הוא שאלה מרכזית וחשובה. בניגוד לפן הכספי, התועלת של ניתוח להרמת החזה לא...

להמשך קריאה
מחיר הרמת חזה

הוצאת שתלי סיליקון

השימוש בשתלי סיליקון לצורך הגדלת חזה החל כבר ב-1962. מאז הם עברו כמובן שינויים כאלו ואחרים, וכיום נשים רבות נעזרות בהם כדי להעניק לעצמן את החזה שתמיד חלמו עליו. ככל שהשימוש בשתלים התרחב, התרבו גם...

להמשך קריאה